Tutaj powinien być opis

Wycieczka do Wrocławia, Pragi i Skalnego Miasta.

10 czerwca z grupą uczniów z klas piątych, szóstych i siódmych wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę - Wrocław- Praga- Skalne Miasto. Opiekunami podczas wyjazdu byli nauczyciele p. R. Sobczyk, p. G. Sobkiewicz i p. P. Celigowski. Już pierwszego dnia zatrzymaliśmy się we Wrocławiu, gdzie mogliśmy zwiedzać ZOO i Afrykarium, tj. największy pawilon na terenie wrocławskiego zoo, który jest jego glówną atrakcją. Szczególne wrażenie na uczniach zrobił tunel w jednym z akwariów, gdzie ryby, a nawet rekiny pływały ponad głowami zwiedzających. W samo gorące południe ( temperatura oscylowała w granicach 30-32 °C) oglądaliśmy pokaz karmienia kotików afrykańskich. Jeden z nich akurat tego dnia obchodził swoje urodziny, mieliśmy więc okazję obserwować jak zajada się specjalnie przygotowanym dla niego tortem z rybimi ogonami zamiast świeczek!. Znaleźliśmy jeszcze siły na zwiedzanie wrocławskiej starówki i Ostrowia Tumskiego, najstarszej części zabytkowej Wrocławia. Następnego dnia wyjechaliśmy do Pragi. Zaczęliśmy od Hradczan, gdzie mogliśmy podziwiać m.in.: Katedrę św. Wita, Zamek Królewski , Bazylikę św. Jerzego, Wieżę Prochową i Loretę - zespół barokowych budynków sakralnych. Odbyliśmy też spacer słynnym Mostem Karola, który rzeczywiście robi wrażenie. Obejrzeliśmy zmianę warty na Zamku Praskim, która odbywa się codziennie o 12.00. Dwa regimenty, które uczestniczą w tej zmianie warty, przekazują sobie nawzajem sztandar Prezydenta Republiki Czeskiej.
Praga potrafi zauroczyć każdego kto zobaczy ją chociaż raz, a im bardziej się ją poznaje, tym częściej chciałoby się do niej wracać. Jeden z uczniów zadeklarował nawet, że swojej przyszłej żonie oświadczy się właśnie w Pradze! Każda część tego niezwykle urokliwego miasta potrafi zaoferować nam coś wyjątkowego.
W ostatni dzień nasz przewodnik zabrał nas do Adrszpachu, gdzie znajduje się skupisko formacji skalnych, tworzących różne formy i kształty. Wędrując po Skalnym Mieście mijaliśmy m. in. takie formy skalne jak: Dzban, Głowę Cukru, i przeszliśmy przez charakterystyczną gotycką bramę zbudowaną w 1839 roku. Tutaj znajdowało się pierwsze wejście w skały, dlatego część trasy do Bramy nazywana jest "Skalnym przedmieściem". Następnie przeszliśmy obok Zębu Karkonosza (na którego wysokiej, smukłej baszcie wykuto napis w języku niemieckim i umieszczono tablicę z zaznaczonym poziomem wody z powodzi w roku 1844). Podziwialiśmy tam również wodospady i inne cudowne widoki. W godzinach wieczornych szczęśliwie wróciliśmy do Rogowa. Wycieczka dostarczyła wszystkim wielu wrażeń i pozwoliła choć trochę poznać naszych południowych sąsiadów.